sâmbătă, 22 aprilie 2017

Prin cenușa de visuri de Oana Arion

Mi-am jurat că nu voi mai citi trilogii sau serii care nu sunt publicate în totalitate. Mi-am jurat și nu m-am ținut de cuvânt. Cum să reușești să te ții de cuvânt când în fața ta apare manuscrisul penultimului volum al seriei mult-iubite? Nu poți. Te apuci de citit și încerci să citești destul de repede ca să afli tot și, totuși, destul de încet ca să nu se termine dintr-o dată.

Călătoria mea a început acum vreo 2 ani și ceva, cu lectura primului volum din seria Nemuritor și descopeream atunci un mix de fantasy, romance, umor fin și personaje de care ajungi să te îndrăgostești. Apoi am zis că voi cumpăra următoarele 4 volume și le voi citi când seria va fi publicată integral. Desigur că soarta a avut alt plan: la începutul anului am cumpărat pachetul cu primele 3 volume și in 3 nopți erau gata.





Am crezut că îmi va fi la fel de ușor și cu acest volum 4: mă refer la găsit timp pentru citit, pentru că imediat ce începi să citești și te scufunzi în lumea Victoriei nu prea mai este cale de întoarcere. Tot noaptea am ajuns să citesc, la lampa de veghe, când toți ai casei dormeau duși (asta ca să pot și eu savura lectura fără întreruperi).

Pentru cei care nu au citit primele 3 volume

Mă gândeam cum să rezum frumos ceea ce s-a întâmplat în cele 3 volume fără a risipi bucuria de a descoperi voi înșivă totul. Și mi-am zis că mai bine o las pe Oana să vă povestească:

Întodeauna bărbaţii din viaţa mea găseau o ieşire din situaţiile care păreau de nerezolvat.
Cum sună asta? Bărbaţii din viaţa mea. Păi, în primul rând era Arrio, care cu greu s-ar fi putut încadra în limitele normalului datorită faptului că era un vampir bătrân de trei sute şi ceva de ani.
Apoi venea la rând Ian, bunul său prieten (şi al meu, dacă este să fim sinceri până la capăt). Ian este un caz aparte în lumea fiinţelor supranaturale, pe care am descoperit-o cu un an în urmă, pentru că existenţa sa sfidează toate regulile cunoscute: Ian este nemuritor. Născut viking şi berserker, a trăit o mie de ani şi mai bine pe acest pământ, purtând povara unui blestem aruncat de tatăl său, vestitul luptător Egill Skalagrimsson, asupra unei comori, a cărui paznic a devenit, dobândit astfel nemurirea.
În decursul ultimului an trecusem prin situaţii incredibile, cunoscusem creaturi pe care în mod normal le găseşti doar în cărţi, luptasem pentru cauze îndoielnice sau juste, privisem moartea în ochi. Pierdusem mult, oameni la care am ţinut sincer, locuri care îmi fuseseră dragi. Şi, cel mai important, pierdusem o bucăţică din mine.
Mă schimbasem. Dobândisem puteri extraordinare. Letale. Eram temută în lumea secretă şi întunecată a supranaturalilor. În urmă cu un an, Victoria era doar o femeie normală, cu multe visuri şi planuri de viitor. Astăzi era „stăpâna argintului”, cea atinsă de blestem.
V-am atras atenția? Ei bine, acest fragment e doar la începutul volumul, stați să vedeți peste ce veți da parcugând întreg volumul. E electrizant!!!



Surprize, surprize

Chiar și fanii declarați ai seriei vor avea surprize majore în timpul lecturii. Victoria e Victoria, ea nu se schimbă, doar o înțelegem mai bine, este parcă ceva mai matură, cu un umor ceva mai sec. Ce vă pot spune e că se apucă și ea de scris (ca și Cici a noastră), numai că Victoria scrie o carte pentru copii.

(Acest detaliu mi-a rămas în minte încă de când am citit primul volum și, scriind impresiile mele, am zis că ar fi fain să aflu și despre autoare câte ceva, așadar Oana mi-a făcut onoarea de a-mi răspunde la fix 4 întrebări AICI și menționează și în carte că are în plan o carte pentru copii - exact ca eroina noastră:

Imaginasem o lume fantastică, plină de culoare şi dinamism în care personajul principal – o fetiţă pe nume Karina – intrase fără voia ei şi trecea prin tot felul de aventuri, având alături două pisici care vorbeau şi câţiva prieteni de nadejdie.) 

Prin cenușa de visuri 

Victoria vrea să-și salveze iubitul, Arrio, de soarta de vampir. Ajutată de Arrio, Ian și o vrăjitoare puternică pe nume Anais, Victoria va întreprinde o călătorie ciudată, periculoasă, revelatoare în trecut pentru a putea afla acel obiect personal al lui Arrio înainte de a deveni vampir. Un trecut ca în cărțile de capă și spadă, dar cu un mare plus: nemuritorii.

Așadar Victoria va descoperi fațete noi ale vechilor prieteni, va lega prietenii cu noi personaje (posibil importante pentru acțiunea volumului 5 al seriei) și va descoperi cât de surprinzătoare este viața ... și iubirea. Mai ales într-o lume în care există și supranaturalul. 



Suspansul și misterul se împletesc de minune cu umorul fin (sincer acuma, simțeam că Victoria îmi vorbea mie, personal ...că mie îmi adresa întrebările ei, implicând astfel cititorul la un nivel mult mai personal decât cel de lector, aducându-l la rangul de confident), scenele fierbinți și trăirile intense ale personajelor.

Tot ce vă pot promite este că și voi veți întreprinde o călătorie super-faină alături de Victoria, o călătorie ca un montagne-russe, prin nerăbdare și speranță, atingând extazul și apoi cea mai de jos suferință, prin disperare și iar speranță, prin timp și spațiu, într-o buclă care parcă nu se mai termină. Dar se termină. Și vă jur că sfărșitul volumului este doar un preambul pentru volumul cinci, lăsându-vă într-o stare de nerăbdare acută de a citi și ultima parte a seriei.



Se vede că atât personajele, cât și autoarea au crescut cu fiecare volum lansat: cercetarea e mai extinsă și mai riguroasă, personajele sunt verosimile, deși plasate într-o lume a fanteziei, stilul e lejer, cursiv, atrăgător, iar acțiunea e fluidă, are sens, fără timpi morți - tot ce trebuie pentru o lectură surprinzătoare!

”Prin cenușa de visuri” este o lectură superbă, un must-read al acestei primăveri, care te învăluie ca o ceață și te transportă în lumea lui Ian, Arrio și a Victoriei, în lumea Nemuritorilor și a celorlalți supranaturali fără a părăsi confortul casei tale.



Volumul îl puteți deja precomanda de pe Librex,  la preț redus și cu autograf, urmând a fi livrat dupaă18 mai. Pentru voi, am precomandat deja un exemplar, prin urmare, stay tuned to find out more!

2 comentarii:

  1. Eu nu mai vreau sa dau precomanda pentru ca am deja o experienta urata, dar pentru Oana as face o exceptie!
    Am citit primele 3 volume (de fapt, primele doua pentru ca pe al treilea l-am citit pentru pre-recenzie) cu sufletul la gura si de atunci tot astept sa apara volumul 4.
    Cumva am sentimentul ca o sa plang la finalul volumului 5 pentru ca se termina seria!
    De obicei nu citesc serii, dar am facut cateva exceptii si nu regret!
    Oana este foarte talentata si astept cu mult interes si cartea pentru copii mai ales ca am doi pusti acasa pasionati de carti diferite.
    Imi place ce ai scris, ca nu ai intrat in detalii.
    Nu sunt de acord cu imaginea aleasa pentru Ian care e preferatul meu si refuz sa il vad ca pe un (batran) barbat cu parul alb :P
    Nu te superi pe mine, nu?
    :) ))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit si eu cartea de curând si mi-a plăcut. Se vede evoluția autoarei. Mi se pare ca este cea mai buna de pana acum.

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular