vineri, 11 august 2017

Aventura aventuroasa - Parc Aventura Nativa Iasi

Sau cum să pui un pariu cu tine însăți și să câștigi!


Fain subtitlu. Nu prea scurt, nu prea lung, dar adevărat. Cel puțin pentru mine și pentru ziua de vineri, 4 august, când am pus pariu că pot să mă aventurez și chiar asta am făcut. Noroc cu Parcul Aventura Nativă de pe langă Iași și cu Andreea, care tot organizează niște ieșiri superbe cu și pentru bloggerii din Iași. Mulțumim, Andreea! A fost ...super!





Fricoasă, dar nici chiar așa


Vreau să vă povestesc ceva real din viața mea, ceva ce poate nu multă lume își dă seama când mă cunoaște. Asta pentru a înțelege mai bine pariul acesta cu mine însămi. Zodia mea este Leu, perfecționistă, tânjind după atenția celor din jur, să fiu mereu numărul 1 și ”regina”. În același timp, sunt și puțin introvertită, cu muuuuult trac de a vorbi în public (încă), dar mă tratez. Tratamentul? Să vorbesc!

Cam așa și cu acest pariu: am o mică fobie de înălțimi. Nu prea mare, ceva care să mă împiedice să admir o priveliște minunată dintr-un telescaun/telecabină, dintr-un vârf de deal înalt și abrupt sau mai știu eu de pe unde. Dar mica fobie există și am zis că am eu ac de cojocul ei, cum am avut și cu frica de a vorbi în fața unui public (de la școală și până la scena unui teatru).



Am pariat că mă voi cățăra în copaci, ca voi încerca un traseu și că îl voi termina. Ușor de zis, ceva mai greu de realizat. Dar nu imposibil. Drept să spun, mi-am zis că sunt nebună, că nu voi reuși, că voi ameți, că îi voi încetini pe cei din spatele meu. Mare mi-a fost mirare când am văzut că primesc încurajări din toate părțile (colegii bloggeri, instructorul) și că, cu ceva peripeții, ”nu mai pot continua”, un ajutor sub formă de brânci (mulțumesc, Irina, aveam nevoie!) am reușit să ajung la capătul traseului, nu tocmai ușor.

Parc de aventuri sau montagne-russe?


Să vă spun câte am simțit pe durata parcurgerii traseului? De la siguranța necunoscătorului, la naivitatea începătorului, de la ”hai că pot!” la un ”nu mai pot!” la ”am terminat?! parcă mai vreau!”; de la teamă, frică, la curaj și determinare; de la ”Doamne, ce a fost în capul meu?! Lasă-mă să trăiesc, să ajung acasă la copiii mei!” la ”Doamne, prea fain a fost! Când e următoarea dată? Trebuie să o iau și pe Emi cu mine, sigur!”. Totul un montagne-russe al stărilor și sentimentelor care te străbat.

La final rămâi răvășit, tremurând, dar cu senzația că ai reușit ceva mare, important: te-ai distrat în timp ce demolai fobia ta! Să vă mai spun că eu am terminat un traseu, care nici măcar nu e cel mai greu, dar unii colegi bloggeri au terminat și 3 trasee, iar mămica Irina a.k.a ”Black Belt” le-a făcut pe aproape toate ...sau chiar pe toate?!



Traseele sunt super ușor de urmărit după culoarea fiecăruia:

- galben - copii, până la 10 ani
- portocaliu - copii peste 10 ani și începători
- verde - mediu, multe elemente mobile
- mai sunt albastru (undeva mai sus decât cel verde - cred ca te simți în ceruri), roșu și negru. (Poate data viitoare)

Fiecare traseu durează în funcție de aptitudinile de ”maimuțică”, al meu a durat cam o oră. Partea cea mai faină: tirolianele - zbori de-a dreptul, îți vine să strigi în gura mare ca un Tarzan (sau Jane, dupa genul fiecăruia), să te bați cu pumnii-n piept și să arăți că ești king of the jungle ... or queen of the jungle.

Locație, program și alte chestiuni de interes.


Parcul Aventura Nativă este localizat lângă pădurea Bârnova, strada Eduard Caudella nr. 24, la 1,8 km distanță de hanul Trei Sarmale. 

Pentru cei care sunt din Iași sau de prin apropiere și doresc o aventură faină împreună cu familia, colegii de serviciu (teambuilding), cu prietenii, prețurile scad pentru grupuri ;)



Există o terasă cu mese, băncuțe și umbrele, o recepție, trasee pentru copii, tenis de masă, badminton, tir cu arcul, trambulină, ATV-uri, se pot organiza petreceri sau ieșiri în natură. Porprietarii nu se opresc aici, vor să se extindă, să includă și activități pentru sezonul rece (interesant de experimentat iarna). Plus o parcare spațioasă pentru cei care vin cu mașina propie.

Programul este de la ora 10:00 la ora 20:00 în fiecare zi, așadar all week and back again.



Pe pagina de Facebook a Parcului Aventura Nativă puteți descoperi mai multe informații, puteți trimite mesaje sau puteți să vă delectați cu fotografiile traseelor de prin copaci.

Cine mai dorește poate citi și experiențele colegilor bloggeri care au avut curajul (și timpul) să ajungă la Parc Aventura Nativă: Andreea, Irina, Alexandra, Diana, Anda, Bianca, Diana, Mariana si Victor.

Să ieși din zona de confort, să găsești curajul de a pune un picior în fața celuilalt în ciuda fricii care parcă te macină, să ajungi să te bucuri de aventură în ciuda mușchilor care te dor, a juliturilor, ei bine, ăsta da început de weekend minunat! Faptul că se află în pădure și e mai răcoare, la o temperatură de vreo 36-37 grade Celsius la umbră în oraș, este un avantaj binevenit.

3 comentarii:

  1. Ai avut curaj, nu glumă! Eu nu aș putea. Am rău de înălțime și o teamă cumplită să nu mă fac de râs.
    Daria e mare fan al traseelor. Andrei nu prea.
    Sunt curioasă cum ar reacționa Emi dacă ar merge cu tine acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa iti spun ca a vazut pozele si acum vrea si ea?! Mare amatoare de aventuri aventuroase, este expresia ei, nu a mea ;)

      Ștergere
  2. printr-o oarecare circumstanta am ajuns si eu acum un an si m-am distrat pe cinste. e foarte fain.

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular