vineri, 16 mai 2014

Librăria online ideală - între vis și realitate

Citesc, deci exist. Cam așa m-aș descrie în multe cazuri. Și citesc mult și despre aproape orice (încă nu am ajuns la fizica nucleară sau chimia moleculară, dar nu se știe niciodată, nu?).

Îmi plac librăriile. La nebunie. Înainte intram într-o librarie doar pentru a mirosi cărțile, pentru acea stare de bine pe care mi-o dă sentimentul că sunt înconjurată de cărți. Desigur, spre sfârșit eram și puțin frustrată, deoarece ieșeam doar cu o carte sau 2 sau 3, și nu cu toate cele pe care mi le doream. Prețurile erau destul de ridicate la acele cărți dorite.

De câțiva ani, mai mult mă interesează librăriile online. Nu mă înțelegeți greșit: încă ador să intru într-o librărie fizică (bricks & stones), dar ador și confortul și eficacitatea cumpărăturilor online, în ceea ce privește cărțile.

Libris.ro ne provoacă, chiar de ziua lor (sunt mari acuma, numai buni de mers la grădiniță și recitat poezii – împlinesc 5 anișori - La mulți ani!!!!!), să răspundem într-un articol la întrebarea: ”Cum arată librăria online ideală?” Nu e greu de răspuns, dar nici așa ușor cum s-ar crede. Având ceva experiență în a comanda diferite din mediul online (cred că de vreo 3 ani, cam așa ceva), acum știu ce îmi doresc.



O librărie online ar trebui să fie accesibilă cât mai multor persoane, de pe cât mai multe dispozitive (calculator personal, telefon, tabletă). Transparența este încă un criteriu important în alegerea unei librării online: toate prețurile și taxele să fie cele afișate inițial, să ai acces imediat la comanda ta și să existe un sistem de a confirma (prin telefon, fax sau email) tot ceea ce ai comandat – tocmai pentru a nu apărea complicații pe parcurs.

O librărie online care se respecta se și ține de cuvânt: când promite că o anumită comandă va fi la expeditor acasă în maxim 48 de ore, atunci așa să fie! Să nu trecă 3-4 zile până să ajungă comanda pentru că se vor pierde clienți. O librărie online de renume știe să-și aleagă bine partenerii, pentru a concorda cu principiile respectate și de ei.

O librărie online, față de una fizică, ar putea și ar trebui să-și fidelizeze clienții, aceștia devenind, într-un final, parte din marea familie a celor care au găsit exact ce și-au dorit pe site-ul lor. Această fidelizare nu se face ușor: trebuie să faci dovada că într-adevăr apreciezi munca celor care îți îndeplinesc visul prin noi și noi comenzi, o recenzie favorabilă nu ar strica (a nu se înțelege publicitate doar de dragul de a scrie ceva acolo, ci, mai bine zis, un gând bun transmis celor din spatele site-ului, o urare sau un ”mulțumesc” – cât de mult contează!).



Ce nu îmi place mie la multe astfel de librării este faptul că te condiționează. ”Cumpară de această sumă (x lei) și transportul va fi gratuit.” Înțeleg că aveți un contract cu Poșta Română sau cu vreo firmă de curierat și vă costă bani, dar încercați și metoda Libris.ro – ei au transportul gratuit la orice comandă și chiar ajunge in 24 până la 48 de ore. O fidelizare mai mare ca aceasta nu aveți cum să găsiți!

Promoții apar oriunde: 2 cărți cumpărate și a 3-a este gratis, cumperi de o anumită sumă și primești o reducere, autorii lunii sunt la reduceri, pachete promoționale la jumătate de preț etc. Peste tot vezi astfel de oferte, dar tot condiționat rămâi. Numai la Libris pot să-mi comand cartea pe care o doresc (deocamdată doar volumele I  și II Fluturi de Irina Binder) și să o primesc rapid și fără alte bătăi de cap.

Dar cel mai important, este că poți răsfoi pagini din cărțile online pentru a fi sigur/ă că sunt exact cum te așteptai. Este ca în imaginația mea:

Librăria online ideală ar arăta ca un palat virtual, pe care pot să-l colind în tihnă, fără grabă, fără întreruperi de genul ”Vă pot ajuta cu ceva?”, căutând cărți, răsfoindu-le paginile pentru o avanpremieră, citind descrierea cărții și poate chiar câte o recenzie, părerile altora care au citit cartea, adăugând-o la Lista cu cărțile online dorite –Wishlist-ul sau chiar în coșul de cumpărături. Palatul acesta virtual ar fi ticsit cu cărți în toate limbile lumii, de toate genurile și la prețuri accesibile oricărui buzunar. Aici aș face cunoștiință cu marii clasici, cu contemporanii, cu românii de azi și de altădată, cu străini frumoși în felul lor, mi-aș pune la încercare cunoștințele despre diferite subiecte, aș găsi un echilibru între lumea exterioară și cea din interiorul meu, m-aș pregăti mai bine pentru diferitele etape ale vieții ... totul citind din cărțile adăpostite în acest măreț palat virtual.


Eu am găsit acest palat! Sunt fericită! Voi l-ați găsit? Dacă nu, încercați Libris.ro – o librărie online pentru toate gusturile ... și toate buzunarele!


Un comentariu:

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular