luni, 3 aprilie 2017

Lansare de carte Pințesa Urbană la Iași

Anul trecut participam pe vremea aceasta la lansarea de carte ”O să te țin în brațe cât vrei tu și încă o secundă” de Ioana Chicet-Macoveiciuc a.k.a Prințesa Urbană. Și mi-a plăcut enorm de mult feeling-ul rămas după.

Plăcere și mai mare când am auzit că se pregătește o triplă lansare a celorlate cărți scrise de ea și organizatoarea m-a rugat să urc pe scenă, împreună cu alte 2 mămici, să vorbim despre Ioana/cărți/rolul de mamă/cum e să fii femeie. Îi citisem deja Emiliei ”Te iubesc, orice ai face” și ”Mami, e gata?” - volume ce prezintă aventurile Emei și ale frățiorului ei, Eric. Urma doar ”Miercuri, respirăm”, pe care am terminat-o pe la 00:38 în ziua lansării de la Iași.

Cu siguranță că aș fi putut să termin de citit cartea mai rapid dacă ... (și aici am ce scrie, dar e de ajuns să știți că 2 au fost motivele principale: Emilia și Maria - cu asta am spus tot). Dar când s-au aliniat frumos planetele și totul a fost zen, am citit liniștită și am savurat cartea. Pentru că eu savurez cărțile de parcă ar fi deserturi delicioase.

Prezentarea cărții:

Pentru șase tinere, se apropie Ziua Z. O așteaptă de mult, o visează, toate speranțele și temerile lor se îndreaptă în aceeași direcție. Dar sunt departe de a fi pregătite! Se înscriu, deci, la un ultim și intens antrenament. Primesc muniție adecvată, echipament specializat, o instructoare pe măsură și numărătoarea inversă începe. Numai că acolo, în casa aproape conspirativă în care se întâlnesc ăn fiecare miercuri, nu are loc vreo competiție, dimpotriva, între ele se înfiripă o prietenie așa cum se întampla numai în momentele de cumpănă ale vieții. Toate problemele ți secretele celor șase viitoare mame ies la iveală și se complică și mai mult pe ultima sută de metri. Dar după crizele de râs sau de plâns împreuna, cele șase noi prietene încearcă din răsputeri să se ajute între ele. Rămâne de văzut dacă și cum vor rezolva milioanele de încurcături la timp pentru a ajunge cu bine la destinația finală: Maternitatea. Miercuri, respirăm este un roman palpitant și realist în același timp, cu personaje memorabile și întâmplări ca-n viață, scris azi și aici, pentru cititoarele de azi și de aici.

M-am identificat și eu cu anumite etape ale diferitelor personaje (doar sunt 6, ai de unde alege!): crize de râs și de plâns, coșmaruri pe aproape toată durata sarcinii problematice, întrebări, planuri, vise etc. ”Miercuri, respirăm” nu e numai despre sarcină și copii, e despre viață, despre a înfrunta problemele, pentru că îngroparea capului în nisip nu face decât să prelungească agonia. 

Și mai e și despre onestitate: cea față de tine, în primul rând, apoi față de toți ceilalți. Și e despre frumusețea vieții, care poate răsări de unde te aștepți mai puțin, precum prietenia a șase femei însărcinate care se întâlnesc la un curs Lamaze. Frumusețea aceasta există peste tot, în orice și oricine, trebuie doar să îi dăm ocazia să se manifeste și să ținem ochii deschiși bine pentru a o vedea: în noi, în cei apropiați nouă, în fiecare ființă pe care o întâlnim în viața noastră.

Despre lansare

După ce am trecut prin multe stări cu lectura romanului, am trecut la emoțiile cu lansarea. Care a avut loc sâmbătă, 25 martie, al Ateneul Iași. Acum, la mai bine de o săptămână de la lansare, vă pot lăsa doar impresiile mele, nicidecum un reportaj.

Ca și la prima lansare a cărții semnate de Ioana la Iași, au avut loc suprize frumoase din partea organizatorilor, partenerilor și sponsorilor (mulți la număr): Ateneul din Iași, Ulei de masline extravirgin Adevarat - FeelOlio Romania, Verde Bun, Gradinita Kids Garden Iasi, Mona m-a cusut, Ergonomice.ro, Dopo Poco Trattoria & Simigeria Petru Iaşi, Gioconda Medical Spa & Dentesse Clinici Dentare, AXKID RO, Cutiuta cu Amintiri - Cabina FOTO, Tuca Petronela (SaraCreations), Nan by Danina Line, Bogdan Todireanu, Brandusa Bordeianu Make-up Artist, Țara Minunilor, 

Cărțile te întâmpinau de cum intrai în clădire:




Apoi holul Ateneului a fost luat cu asalt, în cel mai fain sens al cuvântului, de oameni minunați, pregătiți să transforme o lansare de carte în ceva mai mult: 

-salată bio de la Verde Bun,

-pâine cu maia cu humus de la Andreea,

-crochete cu pastă de măsline sau, pur si simplu, stropite cu ulei de măsline, choclolate chips și paste, toate italiene, de la FeelOlio România,

-covrigi, colaci de la Dopo Poco și Simigeria Petru.

-creațiile minunate ale Petronelei (SaraCreations): aranjamente florale, broderii superbe pentru cărți de impresii (nuntă și botez) si tablouri, inimioare care pot fi dăruite celor dragi









Copiii prezenți la lansare s-au jucat împreună cu cei de la grădinița Kids Garden, participanții s-au putut fotografia la cabina foto adusă de ”Cutiuța cu amintiri” - au adus până și recuzită pentru fotografii, am primit ca ”mărturie” fotografia numai bună de pus pe frigider datorita magnețelului.

Și a venit și momentul să intrăm în sala de spectacole. Acolo alte și alte fețe, copii, părinți, chiar mulți copii, mulți purtați în sisteme ergonomice (mare bucurie să vezi așa ceva). Un moment de teatru cu scene din cartea ”Te iubesc orice ai face!”, apoi invitatele și Ioana au urcat pe scenă, fiecare având momentul ei de ”glorie”.

Eu aveam așa mari emoții fiind pe scenă încât nici nu mai știu ce am zis, important e că partea cu publicul era în semi-întuneric și nu îi vedeam prea bine, doar copiii se auzeau și asta chiar mi-a plăcut. Nu a fost un eveniment de genul ”Shhhh! Mai încet! De ce ai venit cu copilul dacă nu îl poti stăpâni?” (se mai întâmplă uneori și așa ceva). Copiii vorbeau, gângureau, se jucau, alergau, inclusiv pe scenă. La urma-urmei, a fost cu și despre ei!

Mi s-a părut că s-a terminat repede dupa ce a vorbit și Ioana, mi-aș fi dorit să continue, poate și pentru că m-am simțit super bine. Ar fi fost și mai frumos dacă fetele mele erau și ele prezente, dar nu e de joacă cu sănătatea, așadar au rămas acasă cu tati. Tot s-au distrat, prin urmare no guilt feelings pentru mine.

Am primit și eu autografe pe cărțile noastre, așa cum au primit toți cei care au dorit, momentele acestea fiind imortalizate de fotograful Bogdan Todireanu.

 Voi ați participat la lansări de carte? Dacă da, cum a fost?

Cărțile Ioanei le puteți găsi AICI, AICI și AICI.


2 comentarii:

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular