joi, 7 aprilie 2016

Iași pe harta aeronautică a lumii

Mi-ar fi plăcut să zbor. Cum nu am aripi și nici nu sunt vreun hibrid, mi-ar fi plăcut să învăț să pilotez un avion (cel mai mic posibil, dar să îl pot pilota cu adevărat), totul pentru a simți acea putere de a fi deasupra tuturor, printre nori, de a experimenta acea libertate incredibilă, dar și responsabilitate enormă.

Și cum nu pot zbura, am fost în vizită la Aeroportul Iași, o acțiune a bloggerilor ieșeni sub egida Kooperativa 2.0 Iași. Călăuziți de Andreea Ignat, un grup de aproape 40 de bloggeri am pornit din fața Palatului Culturii către aeroport. Pentru că nu am participat la prima întâlnire a bloggerilor (Dubla 1), în afară de Andreea nu cred să fi știut pe cineva, dar m-am simțit super bine alături de ei.



Sursă fotografii: Paul Pădurariu Photography


  
Am ajuns la Aeroportul Iași și am fost introduși în lumea informațiilor despre aviație, turism, profitabilitate și vise mărețe pentru un viitor apropiat. Directorul aeroportului, Marius Bodea, ne-a prezentat evoluția acestuia începând cu 2012, an în care a preluat managementul, și până astăzi, când aeroportul este deja pe profit și nu mai depinde de stat sau administrația locală.

Din 2012, atunci când aeroportul conta numai cu o destinație internă (București) și una externă (Viena), încet-încet, cu ambiție și planuri mari puse în practică, Aeroportul Iași a reușit să aducă mai multe companii aeriene care să ofere zboruri către mai multe destinații, dintre care avem 3 destinații interne (București, Cluj și Timișoara) și 16 externe.





Toate aceste destinații au apărut în oferta aeroportului Iași pentru că s-a lucrat mult la eficientizarea muncii depuse de angajații aeroportului, la externalizarea  procesului de "handling" către privați - este vorba despre acel sistem de procesare a bagajelor din aeroporturi - și prin modernizarea infrastructurii aeroportuare, proces început în anul 2013 și finalizat cu succes în 2015.



  
Ceea ce a realizat managementul Aeroportului Iași este un pas enorm înainte în plasarea orașului Iași și a împrejurimilor lui pe harta destinațiilor turistice internaționale. Chiar mai mult decât atât, în noiembrie 2015, Aeroportul Iași a fost recunoscut mondial ca singurul exemplu pozitiv de creștere și dezvoltare rapidă din Europa. Deci, se poate și așa!



  
Împreună cu creșterea activității Aeroportului, au început să se vadă semne de creștere și pentru turismul din Iași (o creștere de 40% față de 2012), precum și a cererii de închiriere a spațiilor de birou, rezultând astfel un nou val de oferte de locuri de muncă și scăzând șomajul. Și cum toate acestea tot nu sunt suficiente, Aeroportul Iași a inițiat înființarea unui CLUSTER de turism în Iași, un mod de a aduce la aceeași masă toți „jucătorii” importanți din domeniul turismului pentru a discuta, a veni cu noi moduri de promovare a turismului local și pentru a găsi mijloacele de implementare a acestora.

Planurile de viitor sunt la fel de ambițioase ca și până în prezent, dacă nu chiar mai mult. Se dorește o ofertă cu mai multe destinații externe decât cele 16 actuale, printre care și destinații de lux. În plan este și dezvoltarea aeroportului, ținând cont că în fiecare an crește volumul de călători, prin unirea celor două terminale existente, rezultând astfel un singur terminal spațios, mai modern și mai simplu de localizat de către pasageri. De asemenea, se vorbește și despre o nouă cale de acces către aeroport, una care să nu fie blocată de traficul mașinilor pe timpul verii către zona de agrement Ciric.





Pentru toate acestea și pentru multe altele se duc tratative la nivel local și național, se caută metode de finanțare și, poate până în 2021, Iași va putea fi considerat o capitală culturală europeană, o acțiune susținută și de către Aeroportul Iași.

Ce m-a impresionat pe mine la toate acestea? Faptul că se poate face treabă bună și în România, dacă ai oamenii potriviți în funcțiile care trebuie. Deși Iașiul nu este locul meu de naștere, deși primii 19 ani din viață mi i-am petrecut în Botoșani, Iașiul este destinația finală (sau poate ar trebui să scriu momentană) pe care am ales-o pentru studii, pentru a trăi și a mă dezvolta. Ceea ce îmi doresc cel mai mult este ca și orașul să se dezvolte frumos și armonios pentru a scoate la lumina ceea ce mulți știm că există deja.

PS: Cum programul meu de lucru e mai „special” și sâmbăta lucrez pentru a avea liber duminica și lunea, vă invit la un eveniment interesant organizat de Aeroportul Iași - AERO DRIFT Weekend, care are loc pe 17 aprilie 2016, începând cu ora 11:00 AM. Avioane, mașini de offroad, limuzine de epocă, motociclete! Hot! Hot! Hot!



PSS: Abia aștept partea a doua a acțiunii ”Blogging to Iași Airport” din vară, când se anunță și câte 38 de zboruri într-o singură zi. Atunci spectacol să vezi!


3 comentarii:

  1. Excelent articol! :) Excelenta realizare! Ma bucur atat de tare incat zici ca e vorba despre aeroportul din Brasov (care n-are aeroport desi, de cativa ani, ne tot "ameninta" unii ca vom avea - macar cargo) :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Diana! Atunci sa speram ca va exista un aeroport si la Brasov, macar cargo cum ai zis tu. Desi in viitorul apropiat se planuieste exact asta si pentru Iasi. Acuma una este planul si alta realitatea. Noi tot speram. :*

      Ștergere
  2. Ma bucur pentru tine, Alexandra, ma bucur sa vad ca progresam, e fain si mai usor asa sa calatoresti. Sper si Galatiul candva sa aiba aeroport.
    xoxo

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular