miercuri, 31 august 2016

Prince Lestat de Anne Rice

Am asteptat sa citesc acest roman aproape un an, doar pentru ca voiam sa citesc si restul volumelor din serie. Nu sunt multe cele ramase: povestea Pandorei, a lui Marius si Merrick. Dar parca nu am mai avut puterea sa rezist si m-am lasat pagubasa, am deschis Kindle-ul si m-am cufundat in lectura.




Si cand spun ca m-am cufundat in lectura chiar asta am facut. Citeam si citeam oriunde. In pat, la bucatarie, in timp ce sortam rufele curate, in sala de asteptare din spital sau de la medicul de familie. Si sa nu credeti ca mi-a luat mult, doar 2 zile (doar nu am citit in continuu).



M-am cufundat in lectura si am savurat totul. Spre sfarsit parca am ramas putin uimita de ceea ce face Lestat cu Vocea, dar daca cineva poate atunci nu ar fi decat The Brat Prince?! I se potriveste porecla ca o manusa, pentru ca mai intotdeauna a fost cel impotriva curentului, cel curajos, arogant si plin de sine, aproape ca un copil mic care tot zice "dar eu asa vreau sa fie!".

Ce m-a dat peste cap, m-a uimit, a fost faptul ca Lestat are un fiu adevarat, OM nici mai mult nici mai putin, nascut cu ajutorul tehnologiei medicale a secolului XXI. Asta poate bulversa pe oricine, cititor si personaj principal deopotriva.

Mi se pare induiosatoare uimirea lui Lestat cand vede ca toti vampirii (noi si vechi) il vor pe el ca si conducator in lupta lor impotriva Vocii, care face ravagii in randurile vampirilor din intreaga lume. Ca fapt divers, Lestat e primul contactat de Voce, dar nu ii acorda prea multa atentie, asadar aceasta isi alege "victimele" dintre vampirii mai puternici dar mai susceptibili la manipulare.



Si, totusi, Prince Lestat nu este numai despre Lestat, aflam detalii necunoscute si despre cei cu adevarati Vechi, acei primi vampiri ai omenirii, cum au rezistat de-a lungul mileniilor, ce i-a impulsionat sa continue drumul pe calea eternitatii fara a o lua razna din cauza schimbarilor, a pierderilor suferite si, de cele mai multe ori, a singuratatii fortate.

Per total mi se pare ca e o incheiere a ciclului "Cronicile Vampirilor", doar ca anul acest Anne Rice a anuntat publicarea unui ultim volum din serie, cu titlul "Prince Lestat and the Realms of Atlantis". Ca si incheiere, mi se parea bun, chiar excelent acest roman, dar cine sunt eu sa ma bag intre un autor si seria lui favorita. :) Data publicarii urmatorului volum, al 12-lea, este 29 noiembrie 2016, asadar doar peste aproximativ 3 luni.



Pe Goodreads, Prince Lestat are un rating de 3.73, cu multi cititori dezamagiti de faptul ca Anne Rice a facut din Lestat un fel de zeu intre vampiri, Salvatorul speciei, un "Mantuitor", cand chiar Lestat insusi, impreuna cu multi alti vampiri de-a lungul cronicilor, se considera de nemantuit, damnat.

Personal, mi-a placut foarte mult, inclusiv si sfarsitul cand parca Lestat isi da seama ca nu trebuie sa fie singur pentru eternitate, ca un suflet damnat condamnat la chinurile Iadului pentru vecie. Accepta ca are nevoie de ceilalti vampiri, pe multi dintre ei iubindu-i cu patima si considerandu-i familia lui. In sfarsit, Lestat isi accepta conditia si o "imbratiseaza". A facut pace cu sine insusi.



"...we are the sum of all we've seen and all we've appreciated and understood. You were the sum of sunshine on marble floors filled with pictures of divine beings who laughed and loved and drank the fruit of the vine as surely as you were the sum of the poets and historians and philosophers you'd read. You were the sum and the fount of what you'd cherished and chosen to abide and all you had loved."

"Deep in my mind a thought did flash for a moment that one who commands must of necessity be wildly imperfect, boldly pragmatic, capable of compromises impossible for the truly wise and the truly good."

Un comentariu:

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular