joi, 11 august 2016

TAG: TESTUL BOOK-BLOGGERILOR

Inca o leapsa pe blog - hi hi hi hi, in ultima vreme imi plac la nebunie. De data aceasta Anto este cea care m-a nominalizat la acest tag al "book-bloggerilor" (desi eu prea putin as putea fi un book-blogger, dar fie, imi place pentru ca e despre una dintre activitatile mele preferate: lectura!).




1. Top trei lucruri care nu le suporti la o carte.
2. Descrie locul tau perfect pentru citit.
3. Trei confesiuni legate de carti.
4. Cand a fost ultima data cand ai plans în cursul lecturarii unei carti?
5. Cate carti se afla in acest moment pe noptiera ta?
6. Care este gustarea ta preferata in timp ce citesti?
7. Numeste trei carti pe care le-ai recomanda tuturor.
8. Scrie in trei cuvinte ce inseamna cartile pentru tine.
9. Care este cel mai mare secret de cititor al tau?

1. Greu de spus, dar chiar sunt destule care ma pot enerva la o carte, voi incerca sa ma limitez la 3 :)

- Desi tot spun ca sunt un somnifer absolut minunat, cartile descritive ma lasa cam rece. Mai ales pasaje intregi care se tot intind pe pagini si pagini parca fara sfarsit. Cine a citit "Cartea Oltului" de Geo Bogza stie despre ce vorbesc. Pot intelege ca de cele mai multe ori asa este stilul autorului sau al timpului (Don Quijote al lui Cervantes in care prima fraza din roman este una destul de lunga). Imi plac descrierile, iti poti imagina mai bine decorul in care se petrece actiunea, dar multitudinea de detalii devine, de cele mai multe ori, obositoare pentru minte.

- Multitudinea de personaje. Uneori dau si peste carti cu foarte multe personaje, plus un record absolut de peste 300 de personaje intr-o carte de vreo 300 de pagini - "Stupul" de Camilo José Cela, de la care nu aflu foarte multe si raman cu intrebari: "Ce a vrut autorul sa faca cu acest personaj?" "A uitat de personaj?". Si uite asa creste frustrarea.

- Personaje care par contradictorii ...poate chiar si sunt asa. Sa luam personajele feminine din anumite genuri literare (ca e vorba de historical romance, fantasy): se considera neatractive, chiar obisnuite, dar tare le mai cauta barbatii, cam intotdeauna exista vreun triunghi amoros. Fata e cam tinerica ea, dar le stie pe toate si iese cu bine din orice intamplare. Sunt si personaje care se plang intr-una "de ce eu?", "de ce asa?" si nu mai ajung sa creasca pana la sfarsitul actiunii, parca raman la acelasi laitmotiv.



2. Locul meu preferat?! Oriunde ma simt bine si confortabil. Sau unde ma apuca nebunia si ma pot desfasura. In timp ce merg spre serviciu, cu Kindle-ul in mana (transport in comun plus trotuare, pentru ca la semafoare, la traversari sunt extrem de atenta), in bucatarie in timp ce mai gatesc ceva, in pat, pe fotoliu, pe o banca in parc, pe o patura la iarba verde cu umbra unui copac deasupra. Desigur ca prefer locurile cat mai confortabile (patul si fotoliul), dar nu ma opresc numai la acestea.




3. In timp ce am carti necitite in format fizic (si inca sunt carti bune - dupa recomandarile prietenilor), cele in format electronic pentru Kindle ma atrag mai mult in ultima vreme. Am o carte opricand in stand by - parca mi se face rau cand stau si astept unde (de exemplu, in camera de asteptare a medicului de familie doar eu cu mine si cu gandurile mele. Prefer sa citesc cateva pagini.). De cele mai multe ori, aproape ca nici nu mai aud nimic in jurul meu daca citesc. Asadar poti sa imi zici orice :P.

4. De plans, nu am mai plans de mult timp. Din adolescenta. Poate am devenit ceva mai blazata, mai cinica, nu stiu, nu as putea spune cu siguranta. Ultima data am plans la sfarsitul periplului prin aventurile lui D`Artagnan si am aflat ca a murit. Chiar am plans. Pentru ca citisem toate cartile lui Alexandre Dumas - Tatal si era (continua sa fie) unul dintre cele doua personaje preferate, impreuna cu Hercule Poirot.



5. Ce noptiera? Mai bine zis, cate carti am incepute. Asa ar mai merge. Sa vedem recensamantul: pe Kindle: "Midnight Masquerade" de Marcia Lynn McClure (sunt abia la inceput, asadar inca nu imi pot da cu parerea), volumul 4 din seria After the Crash - Eddie`s Prize de Maddy Barone (o serie putin ciudatica, care imbina destul de fain mai multe elemente: o lume postapocaliptica, oameni care isi pot schimba forma si deveni lupi, elemente de historical romance si ceva erotice). Pe noptiera fizica am: "Sofia. Lupii trecutului" de Natasa Alina Culea, "Maestrul de la Prado" de Javier Sierra (un autor care imi place extrem de mult), "Anamneza" de Ana Sandulescu ( un cadou frumos chiar de la Anto si pe care promit sa o termin imediat ce termin si cu seria asta After de Crash). Daca mai adaug si cele care sunt prin apropierea patului, lista creste, dar mai bine nu. Cine stie cand ajung si ele direct pe noptiera :))))

6. Ups, cam orice. As rontai cam orice in timp ce citesc: fructe si legume crude, pana si tampeniile de chipsuri, covrigei, alune, stick-uri - orice numai sa fiu ocupata.

7. Nu pot recomanda decat cartile care imi plac mie, asadar de aceasta voi tine cont:

- daca iti plac cartile cu vampiri, de ce sa nu citesti ceva care a stat la baza nebuniei ulterioare: seria "Cronicile Vampirilor" de Anne Rice, cu al sau Lestat de Lioncurt care e pur si simplu delicios.

- imi place Jane Austen la nebunie, asadar oricare dintre romanele ei: Mandrie si Prejudecata, Emma, Ratiune si sensibilitate, Manastirea Northanger, Parcul Mansfield si Persuasiune.

- pentru ca tot am vorbit de D`Artagnan si Hercule Poirot, bineinteles ca va recomand cartile scrise de cei doi autori: Alexandre Dumas- Tatal si Agatha Chrstie.

8. Magie, relaxare, calatorie.



9. Am trecut prin perioade in care nu am citit mai deloc, poate maxim o carte pe luna. Dar mi-am revenit pe val si citesc tot ce imi place.

Aceasta leapsa o poate realiza orice doreste!  Va pup! :*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular