joi, 27 octombrie 2016

Green in the City - Iași

De loc (de naștere și primii vreo 19 ani) sunt din Botoșani. Măi, și sunt mândră de asta: oraș mic, adevărat, cu multe bune și rele, cam ca peste tot, dar îmi plac străzile lui mult mai curate ca cele din Iași, cu flori și multe alte plante, străjuite de copaci. Îmi place și Parcul Mihai Eminescu (desigur, o infimă parte din ceea ce a fost acum vreo 30 de ani când a început expansiunea blocurilor de locuit), cu copacii lui înalți, amenajat frumos cu locuri pentru fiecare segment de vârstă - de la cei micuți, cu parcul aferent, până la adolescenți și tineri și ajungând la pensionari.

Prin 2014 chiar a fost cadorisit cu titlul de ”cel mai verde oraș” în cadrul Galei Capitala Verde, organizată de Uniunea Europeană. Și mai este și singurul municipiu din țară care a primit onoarea. Mă bucur enorm și sper să continue la fel și chiar mai bine- să se dezvolte frumos în toate ariile.

Pentru că deja de mulți ani locuiesc, ba chiar mi-am întemeiat familia în Iași, același lucru mi-l doresc și pentru acest oraș atât de frumos, care mi-a oferit atât de multe încât am ajuns să mă îndrăgostesc de el. Și de aceea vreau să îl văd la maximul de potențial, la valoarea lui justă, să-i văd pe ieșeni și turiști deopotrivă încântați de ceea ce descoperă în plimbările lor prin oraș.


Vreau un Iași colorat, reabilitat, cu multe zone verzi împrăștiate strategic printre blocuri și clădirile de birouri, vreau un oraș de care să fiu mândră că îl numesc ”al meu”. Și tocmai asta văd că se întâmplă, mai ales după acea ”mutilare” a teilor de prin oraș. De data aceasta este vorba despre acțiunea celor de la Yonder împreună cu Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni (ASII) și Plantăm Fapte Bune



Este o acțiune de plantare a copacilor, în cadrul Complexului Studențesc Codrescu. Ce se dorește? Cele trei echipe reunite își propun acum să adune voluntari care să ajute la plantarea de tei și arbuști ornamentali.

“Prin acest proiect încercăm să reabilităm și să modernizăm spațiile verzi din Campus. Cireși sălbatici si tufe de “ploaie de aur” sunt pregătite pentru a fi plantate în această sâmbătă. Întrucât toamna este prielnică numai pentru plantare de arbori și arbuști, vom reveni la primăvară pentru a continua lucrările – sa ajutăm la ecologizarea spațiului verde, plantare de gazon și alți arbuști de sezon. Credem că este de datoria noastră să contribuim la un mediu mai sănătos și plăcut pentru studenții ieșeni, viitorii noștri colegi”, spune Cătălin Ciobanu, Career Manager la Yonder despre campania Green in the City.

Împreună cu cei aproape 2000 de studenți ai Campusului, la care se alătură și personalul campusului, a unităților administrative (Direcţia Servicii Sociale Studenţesti - D.S.S.S., Direcția de Schimburi Internaționale „Gaudeamus- Akademos”, Centrul de Informare Profesională, Orientare în Carieră si Plasament – CIPO, Biblioteca de Litere și Biblioteca de Istorie a UAIC), plus alți voluntari și trecători doritori, se speră în amenajarea spațiului verde în mod corespunzător, cu dorința de a face ceva durabil pentru studenți și pentru comunitatea ieșeană.

Organizatorii s-au pregătit foarte frumos, cu plante, unelte, gustari și ceai cald și vor să facă un bine, să se distreze și, la sfârșit, să se bucure de munca depusă. Un impediment în desfășurarea evenimentului ar fi ploaia, care nu prea se mai lasă dusă după o vară aridă, dar organizatorii s-au gândit și la asta: dacă va ploua și sâmbătă, acțiunea va fi amânată pentru week-endul următor.

Pentru mai multe detalii, înscrieri și altele, aveți la dispoziție o adresă de e-mail – Mihaela Rosca, Brand Manager – mihaela.rosca@tss-yonder.com

Despre Yonder

Yonder este partenerul companiilor de produse software și le ajută să se concentreze asupra pieței pe care acestea le servesc, prin inovație, agilitate și predictibilitate. Yonder deservește companii de produse software din Europa de Vest de la sediile sale din România (Cluj-Napoca și Iași) și din Olanda. Yonder face parte din Total Specific Solutions Group (TSS) si Constellation Software Inc (CSI) din Canada. 

Yonder are în prezent 260 de angajați în România, dintre care 200 în centrul de dezvoltare de la Cluj, iar 60+ la Iași.

4 comentarii:

  1. Mergem în Iași la niște rude şi cu olimpiada de română am fost de două ori. Deci îți spun: m-a fascinat mult. Tot ce îi lipsea era atmsfera de acasă, sunt mai emotivă şi nu îmi place depărtarea de familie :)) dar este foarte frumos. Atât de frumos aranjat, oamenii sunt mult mai calmi, mai deschisi, mai primitori, mai inteligenti,d ce nu?, mai frumosi...eu sunt din Craiova :) si mi se pare ca Iasul păstrează multe din trecut față de noi. Dar nu eu fac (a)leg(er)ile :))
    Mulțumim pentru informații. Te pup, Alexandra! ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, mulțumesc de comentariu! Da, poate păstrăm mai mult din trecut, dar acesta trebuie și păstrat frumos, să ne bucurăm cât mai mult de el. Apoi de spatiile verzi profită tot omul, de la cel mic la cel mare, pentru că te ajută să te mai deconectezi de la tot ce înseamnă o zonă urbană. Sincer sper să fie cât mai multe astfel de acțiuni si pe viitor. Merită orașul, dar merităm și noi! ...Și să ne și implicăm civic.

      Ștergere
  2. Am fost in vara in Iași,m-am îndrăgostit definitiv. Oraș,atmosfera,tot,minunat!! Sper sa mai repetam drumeția :) m-a fascinat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu ca orasul Iasi e un oras cu multe frumuseti. Mai mult vegetatie il va face si mai frumos.
    Sper sa fie vreme buna ca demersul sa fie dus la bun sfarsit in timp util. Iarna se grabeste. Brrr... :)

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular