marți, 3 ianuarie 2017

Leapșa Tardis

Îmi plac provocările de genul acesta, trebuie să mă strădui să aleg cele mai bune răspunsuri, din memorie, după preferințele de moment, deși unele sunt mai de durată. Dar, în primul rand, trebuie să îi mulțumesc Antoanetei - Lecturi cu aromă de viață pentru provocarea trimisă. 

Presupun că mulți au auzit de Doctor Who - un faimos serial britanic produs de BBC, menționat până și în Guiness Book ca fiind cel mai lung serial science fiction din lume, nici mai mult nici mai puțin de 31 de sezoane, din 1963 până în prezent. WOW!!!



Pentru a înțelege mai bine această leapșă trebuie să menționez că personajul principal este un Time Lord, care se intitulează pe sine ca ”The Doctor” și împreună cu nava lui spațială -Tardis- călătorește în timp și spatiu. Se pare că poate să-și regenereze trupul în timp, dar numai de 13 ori. Din 1963 și până astăzi, au fost numai 12 Lorzi ai Timpului. Din cei 12 actori care au jucat acest rol, mie mi-au plăcut ultimii, dar, cel mai mult, al zecelea Doctor- David Tennant.



Dar, să revenim la oile noastre. Mai bine zis/scris, la întrebările noastre.


1.Tardis te duce în trecut. În ce roman istoric sau clasic ai dori să călătorești?

Sunt fană înfocată a lui D`Artagnan, am citit toate cărțile scrise de Alexandre Dumas Tatăl și ce mă mai bucuram când aparea acest personaj drag mie!!!! Îmi place și acum! Felul lui de a fi, de a face față situațiilor, loialitatea, credința lui în ”Toți pentru Unul și Unul pentru Toți” și în prietenii lui, măiestria de a dejuca planurile inamicilor. Așadar orice carte în care apare D`Artagnan, curtea Regelui Soare -Ludovic al XIV-lea, prietenii Athos, Porthos și Aramis este binevenită.






2. Tardis te duce într-o epocă medievală: ce carte de fantezie vizitezi?

Tot cam în aceeași perioadă, doar că alt autor și alt personaj principal: Michel Zevaco și Nostradamus. Despre Nostradamus se vorbește și în prezent, cu ale lui născociri sau predicții ale viitorului și ale catastrofelor ce vor avea loc. Nimeni nu poate spune cu siguranță ceva despre Nostradamus persoana, există multe referiri la personaj și tind să cred că astfel s-a născut cultul profetului, punându-se accent și, poate chiar exagerând, ceea ce nu se înțelegea la acea vreme. Tocmai de aceea ar fi fascinant de urmărit desfășurarea acțiunii cărții, să-l văd pe Nostradamus "in persona", mașinațiile Caterinei de Medici - alt personaj istoric controversat.




3.Tardis te duce în spatiu: ce univers science fiction vizitezi?

Tocmai am terminat de citit I. R. En de Sandra Coroian și am rămas uimită de lumea descrisă de ea: coduri pentru a trăi sau a muri, Healeri, Mediatori, cei 5 Supremi, Comandanti, orașe împrejmuite de bariere care par a proteja, dar parcă mai mult întemnițează. Aș vrea să fiu alături de Cehel și Jason, să îi ajut in misiunea lor. Nu vreau sa dau prea multe detalii, doar să exprim bucuria mea de a citit un SF românesc atât de bun. Cum îi ziceam si Sandrei, va trebui să rumeg puțin romanul, prea mulți termeni noi care încearcă să își găseasca loc în mintea mea.






4. Este timpul să te întorci acasă, dar Tardis alunecă într-un univers paralel. În ce lume distopică ajungi?

Aș avea de ales între lumea lui Juliette din Spulberă-mă de Tahereh Mafi și Penryn din Penryn și Sfârșitul Lumii de Susan Ee. Sunt lumi apocaliptice, dar cumva reușesc să supraviețuiască. Prin curaj, ingeniozitate, dorința de a face ceva ce contează cu adevărat. Plus că aceste 2 lumi au parte fiecare de câte un personaj feminim puternic, deși este vorba despre adolescente.




***





5. Tardis te duce într-un univers alternativ locuit doar de copii. În ce carte pentru copii îți dorești să călătorești?

Sunt multe cărți pentru copii care mi-au plăcut și încă îmi plac, dar cred că Cireșarii sunt preferații mei. Aventură, primele iubiri, prietenie, loialitate - ai ce învăța de la personaje, iar lumea lor e întotdeauna plină de surprize.



6.Tardis ajunge, în cele din urmă, în universul nostru și va ateriza pe Pământ, în perioada contemporană. În ce carte dorești să călătorești?

The Chocolate Lovers`Diet (Clubul iubitoarelor de ciocolată) de Carole Matthews - 4 prietene, zuze, nebune, cu problemele lor personale, dar loiale. Desigur, apar probleme in viața fiecărui personaj principal, dar sincer acuma și viața adevărată e la fel. Îmi place prietenia lor, faptul ca se ajută, se alina una pe altă, se înveselesc și ....foarte important, au un loc al lor de întalnire unde pot manca și bea orice are în componență ciocolată. Yum-Yummy!





7.De obicei, Tardis are la bord și un însoțitor pe lângă dr.Who. Ce personaj literar ai lua cu tine în această călătorie în timp și spatiu?

Hercule Poirot. Nimeni altul. Ca personaj de film sau literar, Hercule este un bărbat incredibil, un detectiv magnific și un interlocutor superb. Cu el aș vrea să călătoresc în timp și spațiu, tocmai pentru că știu cu siguranță că s-ar potrivi oriunde și oricând, în ciuda tabieturilor lui.






2 comentarii:

  1. Si mie mi-au placut foarte tare toate romanele de Al. Dumas sau Michel Zevaco! Foarte draguta leapsa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Devoram cartile lui Dumas, Zevaco si Verne!
    Am si eu pe lista carti mentionate de tine, timp sa am sa le citesc.
    Anul acesta nu stiu daca voi reusi performanta de anul trecut.
    Vom vedea.
    Pe mine cartile ma ajuta sa ma linistesc, sa ma gandesc la altceva, sa intru in lumi din care nu fac parte.

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular