miercuri, 19 septembrie 2018

FILIT se apropie, vanatoarea de carti incepe

Nici nu e greu de înțeles de ce îmi place FILIT: Iași, cărți, autori, traducători, mulți iubitori de lectură și frumos, pe scurt, un festival internațional chiar aici, în bătătura mea. Eu = mega fericită!

Am urmărit evoluția încă de când se căutau voluntarii. Tare aș fi vrut să fiu voluntară, să fiu în miezul acțiunii, alături de toți, dar nu am avut eu norocul acesta (cu copiii mici, job nou, școală de șoferi și alte proiecte pe lângă casă, toate aglomerate în această perioadă).

În schimb, am onoarea de a fi blogger acreditat FILIT, putând să vă anunț diverse despre festival direct de la sursă. Așadar dacă doriți să aflați ceva despre vreun invitat/participant la festival, puteți să îmi scrieți pe blog, pe Facebook sau Instagram.



Dacă tot am menționat de Facebook și Instagram, vă anunț că pe aceste 2 platforme se va desfășura vânătoarea de indicii pentru a afla unde am ascuns eu 3 cărți superbe pentru copii. Conturile sunt următoarele: AICI pentru Instagram și AICI pentru Facebook.

Nu mai sunt multe zile până se dă startul, astfel că puteți "vâna" locația cărților și în cadrul festivalului puteți să vă întâlniți cu autoarea pentru un autograf, o încurajare.

Ediția de anul acesta e, din nou, la înălțime (to the moon and back) cu o selecție de autori români și străini contemporani care să încânte pe oricine: proză, poezie, dramaturgie, ateliere de traduceri, ateliere despre managementul pieţei de carte etc. Numai să fii prezent.



Deși festivalul are loc între 3 și 7 octombrie, pe 1 octombrie avem parte de o avanpremieră - o întâlnire cu scriitorul și cineastul francez Éric Vuillard, câştigător al premiului Goncourt pentru cea mai recentă carte a sa, Ordinea de zi, „o carte de o forță uluitoare în simplitatea ei” (Le Monde), apărută în România la Editura Litera, în traducerea Monei Apa. Această întâlnire va avea loc începând cu ora 18:30,  în Sala Ferdinand a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, o colaborare a Institutului Francez și a Editurii Litera.

Această a 6-a ediție a FILIT ne întâmpină cu multe nume de scriitori (Jonathan Franzen (SUA), Jón Kalman Stefánsson (Islanda), Kamila Shamsie (Marea Britanie), Sylvie Germain (Franța), Iuri Andruhovici (Ucraina), Eduardo Caballero (Spania), Evald Flisar (Slovenia), Catherine Lovey (Elveția), Lluis-Anton Baulenas (Spania), Goce Smilevski (Macedonia), Roland Orcsik (Ungaria), Sveta Dorosheva (Ucraina/Israel), Lorenzo Silva (Spania), Yannick Haenel (Franța), Tomas Zmeskal (Cehia), Carl Frode Tiller (Norvegia), Catherine Gucher (Franța), Marc Axelrod (SUA). Lor li se alătură importanți autori români precum Gabriela Adameșteanu, Irina Teodorescu, Liliana Lazăr, Carmen Firan, Augustin Cupșa, Dorina Rusu, Ana Maria Caia, Andrei Crăciun, Florina Ilis, Mihai Buzea, Iulian Ciocan,Tudor Ganea, Cristian Fulaș, Alex Tocilescu, Bogdan Răileanu, Adela Greceanu, Adelin Petrișor, Viorel Ilișoi, Eugen Istodor).



Vor continua tradiția cu Serile FILIT, întâlnirile din școli și licee, Casa FILIT, Casa Poeziei, Casa Copilăriei, Casa Fantasy și atelierele pentru traducători. Acum, febleţea mea ar fi Casa Fantasy, cu invitați super precum Oana Arion, Cristina Nemerovschi, Oliviu Crâznic, Florin Corneliu Pîtea, Daniel Timariu. Sper eu să am timp și ocazia să îi întâlnesc. Programul acestor evenimente va fi publicat în curant pe site: www.filit-iasi.ro.

*****

Şi acum, primul indiciu pentru bookhunt, postat pe conturile de Facebook și Instagram pe data de 18 septembrie.

Mesajul postării: Cafeaua îmi aduce aminte de după-amiezele petrecute în bucătărie, făcând teme și mama sau tata supraveghind ceea ce făceam, în timp ce beau o cafea la ibric și pregăteau mâncare. 
De aceea am pus cărțile de la FILIT Iași într-un loc special pentru cafea.

#canyouFILIT #bookhunt #Iașiulfrumos

 Misterul a fost elucidat destul de repede şi astăzi, 19 septembrie, avem dovada că premiul a intrat în posesia unui iubitor de cafea şi lectură. 😄

Premiul a ajuns la cel care s-a trezit dimineața să bea o cafea 😉

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular