Recenzie: Farmec şi seducţie (II) de Arlette Geneve

Volumul II - Farmec şi Seducţie

Editura Lider
Colecţia Cărţi pentru suflet
Seria Penword
Număr de pagini: 303

Volumul prezintă povestea de dragoste dintre Jamie Penword, fratele lui Justin, şi Isabel de Denise, fiica necunoscută a lui Rodrigo şi verişoara Aurorei.

Un caz aparte, această carte, deoarece primul volum te menţine în alertă cu relaţia spinoasă dintre Justin şi Aurora. În acest volum, mai aflăm câte ceva despre trecutul membrilor familiei Velasco, în special, Rogrido. Acesta nu ştia că are o fiică, că iubita lui din tinereţe, mai mare cu peste 10 ani, era însărcinaţă în momentul în care îi refuză cererea în căsătorie. Totuşi, iubirea lui trebuie să fi fost foarte puternică, deoarece nu se căsătoreşte niciodată.

Isabel ajunge în Anglia căutându-şi tatăl şi fugind de duşmanul de moarte al familiei Velasco, Alonso de Lara y Guzman, având alături de ea un băieţel pe care îl prezintă ca al său - Dorian. Îndurerată de moartea surorii ei gemene (mulţi gemeni în cărţile Arlettei Geneve), Aracena, îngrijorată de soarta ei şi a copilaşului, Isabel nu spune tot adevărul faţă de familia ei.

În drum spre casa tatălui ei se întâlneşte cu Jamie, îl place imediat, considerându-l un bărbat frumos, dar încăpăţânat, care nu doreşte să o ajute să ajungă la destinaţia ei doar pentru că nu arăta chiar prezentabil, pentru că îşi dă seama că este din Spania şi puţin prea frumoasă pentru liniştea lui.

Surpriza şi, mai ales, şocul resimţit de toţi la aflarea secretului Isabelei - cine este ea, de fapt - se transformă în bucuria aflării că mai există un membru al familiei Velasco şi încă o fată. Rodrigo este îndurerat de neîncrederea mamei Isabelei în el, de moartea celeilalte fiice - Aracena, dar e bucuros de existenţa Isabelei şi a nepotului lui.

Liniştea şi pacea nu poate dura prea mult, Isabel trezindu-se că este ameninţată de Ian, vărul lui Justin şi al lui Jamie, că îi ia copilul, pe motiv că este al lui, dar ea nu doreşte acest lucru şi începe să ticluiască un plan pentru a rezolva această problemă, împreună cu Eulalia. Numai că nu ia în seamă atracţia dintre Jamie şi ea şi-l alege pe Arthur, fratele mijlociu al Aurorei, pentru a-l obliga să se căsătorească cu ea.

Isabel este o femeie paradoxală: îi este teamă, pare mai liniştită decât verisoara ei Aurora, cu care este adesea comparată, dar are, totuşi, un spirit aprig, obişnuit la spanioli, o gura bogată când este atacată, şi o încăpăţânare aproape egală cu a lui Justin (din primul volum) în a nu vedea ce e bine pentru ea.

Noroc de Eulalia, care a văzut puţin din viitor şi care îl pune la înaintare pe Jamie pentru planul Isabelei. Noaptea lor de dragoste mi s-a părut ceva mai erotică decît în primul volum, poate şi pentru că ei sunt mai dezinhibaţi de afrodisiacul pregătit de Eulalia.

Volumul de faţă aduce noi poveşti de dragoste, în afară de cea principală. Să le amintesc numai: cuplurile Adam - Eulalia (majordomul şi doica Aurorei) şi Devlin - Maria (socrul Aurorei cu bunica fetelor).

Lipsa de comunicare apare şi aici şi înrăutăţeşte situaţia şi aşa dificilă a Isabelei. Jamie doreşte să se căsătorească cu ea, dar ea refuză categoric, crezând că acesta este încă îndrăgostit de Aurora. Venirea acasă a lui Justin şi a Aurorei nu îmbunătăţeşte starea de fapt a lucrurilor, ci o adânceşte prin nesiguranţa Isabelei la vederea frumoasei ei verişoare şi a relaţiei atât de deschise dintre prima şi Jamie.

Din nou soarta intervine şi Isabel rămâne însărcinată cu Jamie, cei doi se căsătoresc, dar nu se instalează pacea. Poate şi pentru că, în scenă, apare Aracena (nu, nu era moartă!!!) şi Alonso de Lara y Guzman, mai aflăm nişte secrete şi mai dăm peste nişte răsturnări de situaţie.

Da, şi aceasta are sfârşit fericit, cu Jamie şi Isabel având deja 2 fete cu ochii violeţi ai tatălui, dar nu sunt gemene, ci la ani diferenţă; dar mai am o scenă de povestit: cea în care Isabel îi surprinde pe Jamie şi Aurora îmbrăţişaţi, crezând că o înşeală. Îi trimite un pumn în faţă Aurorei, pentru că este geloasă, iar după Jamie aruncă cu tot ce găseşte în cale, nimerindu-l totuşi pe Justin. Hilar. Îmi şi imaginam scena în mintea mea.

Recenzie carte Spinii dragostei (I)