luni, 1 decembrie 2014

Calendar Advent: 1 Decembrie

De-a lungul anilor, am dat peste această sintagmă destul de des în perioada lunii Decembrie, dar nu prea știam nimica despre ea. Apoi m-am informat și am înteles ca ”Advent Calendar” (din engleză) înseamnă un calendar care să numere zilele dinaintea Crăciunului. Mi-a plăcut ideea, așa că am preluat-o și eu, dar sub o altă formă, specifică blogului.

Să vedem: eu voi posta în fiecare zi, pe blog, ceva în legătură cu Crăciunul - video, imagine, poveste, muzică, desene și filmulețe, lucru manual (al meu sau idei pentru voi) ... de toate.

Și pentru că acest Calendar Advent începe pe 1 Decembrie care este și Ziua Națională a Românilor, vă urez un mare ”LA MULȚI ANI, ROMÂNI!”. Astfel că vă las aici un video frumos, despre cum ar fi fost lumea fără România:




Pentru prima zi a acestui Calendar, am hotărât să pun din fiecare câte una. Așadar avem:

1. Video cu muzică de Crăciun


waitingonjc7

2. Desene animate


KeepBelievingClub!

3. Lucru manual



4. Poveste de Crăciun

”Legenda Bradului

Legenda spune că atunci când a venit prima toamnă pe lume toate păsările s-au grăbit să plece spre țări mai calde. Una singura mai rămăsese: o păsărică mică și zgribulită, pe o creangă de la marginea codrului. Avea, sărăcuța, o aripă ruptă și nu putea să zboare prea mult. S-a dus să ceară ajutorul unui copac, căci acesta având rădăcini, de bună seamă că nu va pleca nicăieri și va ști cum să înfrunte frigul și crivățul iernii. S-a dus mai întâi la stejar, văzându-l mai falnic: 

- Te rog frumos, lasă-mă să trăiesc printre ramurile tale, căci vine iarna și voi muri fără adăpost! 

- Nu pot, i-a răspuns semeț stejarul, nu vreau să-mi mănânci ghindele. Caută-ți de drum! 
S-a dus, biata păsărică, și la un fag, dar nici acesta nu s-a îndurat să o găzduiască: 

- Îmi pare rău, i-a zis fagul îngrijorat de vântul ce se întețea. Am deja destule griji și iarna o să fie grea. Nu pot să te ajut. 
Și tot așa, de la un copac la altul ... Biata păsărică nici nu știa încotro să se mai îndrepte, când, trecând pe lângă brad, auzi spre mirarea și bucuria ei: 

- Ei, păsărică, nu te mai frământa! Dacă vrei, rămâi la mine. Poți sta pe oricare dintre crengile mele și împreună vom trece noi și peste iarna ce vine! 

Bucuroasă, pasărea își făcu degrabă un culcuș pe una dintre ramurile bradului. Și chiar din noaptea aceea vântul rece începu să sufle. Palide, una câte una, frunzele pomilor cădeau la pământ. Doar frunzele bradului rămâneau verzi, toți fiind uimiți de așa minune. Și vântul se mira nespus, așa că s-a dus chiar înaintea Creatorului: 

- Doamne, lasă-mă să scutur și frunzele bradului, așa cum fac cu toți copacii. 

- Nu, i-a răspuns Dumnezeu vântului. 

Bradului să nu-i faci nimic, căci a fost bun cu biata păsărică. De el să nu te atingi! Și, de atunci, dragii mei, toți copacii își pierd haina lor de frunze și flori, doar bradul își păstrează totdeauna frunzele verzi, fie vară, fie iarnă.”

(Nu e o poveste scrisă de mine, dar sper să vă placă)

Vă aștept și mâine pentru o noua postare in Calendarul Advent. Pupici :*

3 comentarii:

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular