sâmbătă, 6 decembrie 2014

Calendar Advent: 6 decembrie - Cărți cadou de Crăciun

6 decembrie - A trecut primul Moș pe la voi? Sau întrebarea cea mai nimerită ar fi: ați primit ceva bun sau o nuielușă? :)

Și la noi a venit, mai mult la Emi, dar și eu am primit ceva bunuț-bunuț: o carte (altădată despre asta - va urma o recenzie). Cum deja Moș Nicolae a trecut, ma gândesc la cadourile de Crăciun, la ce aș putea să iau pentru fiecare. Și am destule persoane cărora să le tot fac cadouri sub formă de cărți: mama, soțul, verișori de vârstă mai mică, prieteni și, desigur, Emi - care deja a început să ne calce pe urme și să-și formeze propria bibliotecă, cu cărticele minunate, viu colorate și pline de surprize.


Acum să îi luăm în ordine și să vă spun ce aș lua pentru fiecare, deoarece fiecare alte preferințe în ceea ce privește cărțile dorite.

* Mama. Hmmmm. Nu că ar fi greu de ales pentru ea o carte, dar chiar mi-aș dori să o surprind plăcut. Pentru ea aș alege o carte care să îi aducă aminte de frumusețea Crăciunului, în ciuda asperităților vieții, în ciuda a tot ce este urât pe lume, pentru că există speranță, bunătate, iubire și, mai ales, pentru că are familia alături de ea. Cartea aleasă este În căutarea sufletului Crăciunului scrisă de R.D. Mottok.


* Soț. Pentru el îmi doresc ceva science-fiction, ceva care să îi placă și să-l scoată din vârtejul problemelor zilnice de la serviciu. Vreau ceva care să-l binedispune și, cum știu deja ce i-ar place să citească, asta aș alege pentru el: Pachetul Cântec de Gheață și Foc de George R. R. Martin. Știu, prețul este destul de ridicat, dar seria merita și, mai ales, el merită un asemenea cadou pentru cât muncește, doar cu gândul la noi, fetele lui. În plus, serialul ne-a plăcut enorm și abia așteptăm anul viitor să vină cu următorul sezon.



* Și acuma verișorii. 4 la număr, cu vârste diferite și gusturi diferite. Pentru cel de 14 ani, George, e cam greu să aleg. Adică nu mai este copil mic, să meargă poveștile de Crăciun sau basmele, dar nici prea mare nu e ca să pot să îi dau o carte mai complexă, ca pentru adulți. Nu mă pot hotărî  între Pachetul  Jurnalul unui Puști, 6 volume scrise de Jeff Kinney, sau poate Aventurile baronului Munchhausen - scrisă de Rudolf Erich Raspe , o carte care și mie mi-a plăcut să o citesc. 

Următorii trei, sunt în ordine: fată și băiat de 10 ani (nu frați) și încă un băiat, de 5 ani. Pentru ei aș alege următoarele cărți: pentru Alin, de 11 ani, aleg cartea Daruri pentru Mos Craciun. Povesti, retete, activitati, pentru Adriana, tot de 11 ani, aleg Craciunul cu Anna si Elsa, iar pentru George cel mic, de 5 ani, aleg Cele mai frumoase povesti de Craciun




* Prietenii. Aici e foarte simplu, pentru că deja știu ce și-ar dori fiecare să aibă cadou sub pomul de Crăciun.

Adinei sigur îi va plăcea Cea mai frumoasa carte din lume si alte povestiri, scrisă de Eric-Emmanuel Schmitt. O carte superbă, care se bucură și de o ecranizare.

Oanei (una dintre cele doua Oane) i-ar place să citească Poveste de iarna de Mark Helprin.I-aș cumpăra-o ca să o citească, apoi să mi-o împrumute și mie, doar asta fac prietenii, nu? Se ajută.

Andrei e plecat departe. Nu ajunge anul acesta în țară, pentru Crăciun, dar un cadou poate fi trimis oriunde. Lui i-aș alege un autor, Leigh Bardugo, cu cele două cărți apărute la noi, Regatul umbrelor și Regatul furtunilor.

Oanei (cea de-a doua, cea cu copil mic) i-aș dărui Trilogia Cincizeci de umbre de E.L. James. Pentru că nu a citit încă, pentru că știu că i-ar place și ar fi puțin diferit de ceea ce i-am recomandat până în prezent.

Mai sunt 2 băieți, chiar dacă sunt trecuți binișor de 20 de ani, eu tot băieți le zic - Răzvan și Cătălin. Și pentru ei am pregătit ceva fain: Răzvan va primi Endgame. Jocul final: Convocarea, de James Frey si Nils Johnson-Shelton, iar Cătă va primi romanul Num3re, de Rachel Ward

sursa 1, 2 

* Cel mai important cadou va merge către Emi, fiica mea. Nu știu sigur ce să îi iau. Ar fi cărțile educative, precum Am 2 ani. Sa invat cuvintele, și Am 2 ani, Sa invat animalele, dar vreau și o carte de Crăciun - una cu o formă specifică, și anume Craciun fericit!.

Dacă mai trebuie să fac cadou cuiva, știu de unde să le aleg. Ar trebui și ceva pentru mine, așa ca de sfârșit de articol și pentru că am fost cumincioară tot anul. Pentru mine, aleg aceste doua cărți: 13 comori de Michelle Harrison și Casa ingerilor - Pascal Bruckner. Multe cadouri, toate cărți, dar așa îmi place mie cel mai mult. Fiți cuminți și poate vor apărea ceva cadouri-cărți sub pom și pentru voi! 

5 comentarii:

  1. Cadouri frumoase.Ma bucur sa aud ca oameni de toate varstele inca citesc carti.Marturisesc cu jena ca eu nu mai citesc.Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, g1b2i3! Sa stii ca citim, cu totii. Eu am preluat microbul de la parintii mei care citeau de toate, si acuma in familie si intre prieteni ne facem cadou carti sau le imprumutam pe cale care le avem ...."Corupem" lumea sa citeasca! ;)

      Ștergere
  2. Azi am primit, in sfarsit, "In cautarea sufletului Craciunului". O saptamana i-a luat curierului ca sa se hotarasca sa livreze coletul (plus doua telefoane de la mine). Pare o carte splendida :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa imi spui, Dorina, cum e cartea. Chiar mi-ar place sa i-o fac cadou mamei. Lectura placuta!

      Ștergere
  3. La Bubu a venit mosul, la mine, urmeaza. :) Faine alegerile tale. Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Mestesugul - arta si meserie - serie de interviuri: Push Design (3)

Push Design este un duo dinamic, creativ până la cer și înapoi, și mai sunt și soț și soție. Mi se pare minunat ceea ce fac ei, plus multel...

Popular